zaterdag 9 oktober 2010

Taart & Trends 2010

Vandaag heb ik samen met man en kind de taart & trendsbeurs in Hilversum bezocht. Uiteraard is op de enige dag in het jaar dat wij naar het noorden willen rijden de A2 afgesloten, en is het hierdoor op alle andere wegen topdrukte en file... grrr. Na wat omwegen en gemopper in de auto hier en daar kwamen we gelukkig zonder kleerscheuren na een dik uur aan in Hilversum. Aldaar leek het een soort invasie van losgelaten dames in alle soorten, maten en leeftijden! Sommigen in groepjes (dit vergemakelijkt het jagen naar koopjes) anderen alleen (dat piept makkelijker voor tussen de damesmassa). Hier en daar liep er ook een verdwaalde, meestal zwetende, op het horloge kijkende man, maar veel waren het er niet. Hun gezichten stonden over het algemeen op onweer of 'wat doe ik hier???' Het bakken is toch duidelijk nog een echt 'vrouwending'.
Naast het bekijken van de wedstrijdtaarten in drie categorieën (individueel, groep/duo en taarttoppers) heb ik ook mijn taartpotje flink aangesproken om wat nieuwe spulletjes van mn verlanglijstje te kopen.
Hieronder een kleine impressie:
De taarten van individuele inzenders.
Het thema van de wedstrijd was dit jaar 'Natuurlijk'. Deze taart is een dummy gemaakt van piepschuim.
Een topsy turvy (= met opzet scheef gestapeld) in herfststijl.
Een enorm sprookjeskasteel ingezonden door een groep/duo. Ik vermoed dat deze heel hoog geeindigd is. Wat een kunstwerk met zo veel kleine details.
Ook één uit de categorie groep/duo's.
Deze groente- en fruitmand won de 1e prijs in de C-categorie. Alle drie de onderdelen (individueel, groep/duo en toppers) werden verdeeld in 3 categoriën en deze hadden een 1e, 2e en 3e prijswinnaar.
Alle beursgangers konden meedoen met raad de winnaars. Degene met de meeste stemmen kreeg de publieksprijs, ik heb deze taart genomineerd in de categorie individueel. Ben benieuwd naar de uitslag...
 
Dit levensechte huisje hoort tot de categorie toppers en is ws gevuld met piepschuim. Zo te zien is er heel wat uurtjes aan gewerkt, erg mooi.
Een nieuwe rage mischien wel, sneeuwbollen met daarin boetseerwerkje op je taart. Gemaakt door de dames van Hetbontetaartje.nl
Mijn buit! 2 mooie boeken, waarvan 1 gesigneerd, cupcakevormpjes, een koekjesuitsteker in vorm van 3-laags taartje, een hexagon bakblik, en pearlspray voor een mooie glans op je taart.

Het was een heerlijke dag, want ik kijk (en koop) graag naar alles wat met taart te maken heeft! Maar na deze explosie van zoetigheid met een zeer hoog 'tand-van-glazuur-springend' gehalte, besloten wij de dag af te sluiten met het tegenovergestelde:
Groetjes Linda

7 opmerkingen:

  1. De laatste foto krijgt wat mij betreft de eerste plaats!!! :D In de categorie: 'wat een lief koppie'

    Kus, tante Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, zodra die wedstrijd er is dan geef ik hem op hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Linda,

    Dat moet een geslaagde dag geweest zijn......ook al ging het met de nodige hindernissen voordat jullie er waren.

    Prachtige kustwerken, vooral het laatste huisje, en het kistje en tas met fruit en groenten, zo mooi!!

    Enne dat laatste ''gebakje'' is werkelijk om op te eten;-)en héél kunstig gemaakt!
    Denk dat daar menigeen wel het recept van zou willen hebben......

    Leuke spullen heb je gekocht voor de hobby!

    Nog bedankt voor de lieve kaart en foto, ben ik heel blij mee!

    Fijne zondag!
    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te zien wat er allemaal gebeurt in Taartland, die jij nomineerde zou bij mij ook hoog scoren. En wat een geweldige foto, die laatste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Linda,

    Leuk blog bericht :)

    Groetjes
    Ria de Kleijn, organisatie Taart& Trends

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo beursgangers,

    Laat die kleine maar vroeg met je hobby kennismaken.
    Misschien een kleine patissier in de dop ???
    Allemaal pracht taarten, maar dat laatste gebakje staat ook bij ons met stip op nummer 1.
    Groetjes van
    opa en oma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hee Linda,

    wat leuk om mijn taart op je blog voorbij te zien komen ( dat groente/fruit kistje)!

    het was inderdaad een zeer geslaagde beurs!

    groetjes Sabine

    BeantwoordenVerwijderen